Career


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What makes our firm unique and special are the people in it. At MINIÑO we strongly believe that our people are our main competitive advantage, a key factor in delivering our clients with excellent services and outstanding results.

Throughout the years we have built a team of expert professionals that have adopted the firm´s culture and work philosophy as their own. We have achieved this by focusing our efforts on developing our people and actively involving them in the firm’s strategy and goals.

At MINIÑO:

  • Our partners work directly with the people on their team, providing a great opportunity for professional development and mentoring.
  • We provide our people with the opportunity to constantly develop not only on technical skills but also on human skills.
  • Our innovative approach to the practice of law includes innovation at the workplace.
  • We foster team work, collaboration and innovation at all levels of the organization.
  • We strongly believe in diversity and inclusion, and are constantly seeking to bring in people from a variety of background and gender.

We look for and value people with:

  • Proactivity
  • Innovative thinking
  • Dedication
  • Empowerment
  • High Human skills

MINIÑO Abogados is an equal opportunities/affirmative action employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, age, religion, sex, national origin, sexual orientation, gender identity, disability or any other condition protected by applicable law. This non-discrimination policy applies to all aspects of employment.

Job opportunities:

Coordinador de Tecnología
31/01/2019

Principales roles, funciones y responsabilidades: • Planificar, diseñar, ejecutar y monitorear la estrategia de TI. • Desarrollar, gestionar y comunicar el plan de TI. • Elaborar y entregar informes de gestión del área de TI. • Elaborar, administrar y gestionar de presupuestos de TI (CAPEX, OPEX). • Supervisar, evaluar y optimizar la alineación entre los procesos operativos y los sistemas de TI. • Supervisar y optimizar los procesos de manejo de información y calidad de datos. • Definir y gestionar políticas y normas de seguridad, así como los procedimientos generales de seguridad física y lógica. • Celar por el cumplimiento de las normas de seguridad de la información, establecidas por la firma en los servidores y estaciones de trabajo. • Mantener operatividad y disponibilidad de los servicios de TI siguiendo los estándares de la empresa (95%). • Coordinar la administración la infraestructura de red local, los enlaces de comunicación y la central telefónica. • Coordinar la administración de los servidores de archivo y las distintas bases de datos. • Analizar y procesar requerimientos de compra de nuevos equipos y softwares. • Controlar la distribución y el licenciamiento de todas las aplicaciones instaladas en la firma. • Administrar el sistema de antivirus de los servidores y asegurar la distribución de updates/upgrades a las estaciones de trabajo. • Gestionar y controlar los pases al ambiente de producción nuevos desarrollos, y hacer las planificaciones de capacidad en los servidores para los mismos. • Asistir y gestionar el desarrollo de proyectos de principio a fin en el área de implementación de sistemas e infraestructura. • Determinar y evaluar la necesidad de personal adicional y / o consultores y hacer las contrataciones adecuadas, si es necesario para un proyecto específico o por escalabilidad del área. • Administrar la plataforma de Office 365. • Supervisar el adecuado funcionamiento de todas las funciones de apoyo a las operaciones tales como mensajería, limpieza, conserjería, transporte, seguridad entre otros. • Coordinar y controlar la correcta administración de la información física y digital del archivo de la firma, velando porque se cumplan todas las disposiciones de seguridad requeridas para garantizar el debido resguardo de la información sensible de los clientes o de la firma.

Puesto: Coordinador de Tecnología
Formación académica: Ingeniería de Sistemas o carreras afines, preferiblemente con maestría
Experiencia: 4+ años al frente de equipos de TI, proyectos, sistemas
Disponibilidad: Lunes a Viernes de 8:30 am a 6:00 pm
Conocimientos técnicos: • Gestión financiera de TI y Planificación estratégica. • Habilidades en el manejo de la suite Sap Business One (deseable). • Manejo de Power BI y paquete Office 365. • Administración de Office 365. • Habilidades para programar en VBA, .net o Java (deseable). • Conocimientos para la gestión y elaboración de presupuestos (deseable). • CCNA, CISSP ,PMP, ITIL, COBIT u otras certificaciones similares deseadas. • Experiencia deseable en la implementación de sistemas RPA, BI y ERP. (deseable). • Administración Servidores Windows 2008 R2, 2012, 2016. • Administración Servidores de Base de Datos SQL Server.  • Manejo de Backups – Restore de Bases de Datos con SQL Server.  • Sistemas de firewall y seguridad.  • Conocimiento avanzado de Virtualización (Hyper-V y Vmware). • Dominio del idioma inglés.
Habilidades: • Orientación a servicio al cliente. • Gestión financiera de TI y Planificación estratégica. • Capacidad de revisar, analizar, e implementar procesos en TI. • Organización y presentación de resultados e indicadores de gestión de manera clara, concisa y efectiva. • Efectividad en la comunicación oral y escrita; y oratoria. • Capacidades de liderazgo (Motivación, Carácter y Disciplina). • Capacidad para trabajar bajo presión, al mismo tiempo que se entregan resultados de calidad. • Ser proactivo y capacidad para tomar la iniciativa. • Enfoque a resultados. • Capacidad de trabajo en equipo. • Excelentes relaciones interpersonales. • Capacidad para establecer prioridades.

Human Resource Coordinator
24/01/2019

Coordinate the processes of Human Resource (HR) oriented to attract, develop and retain the talents of the firm throughout recruitment, training, growth and integration of team members in order to achieve the goals of the firm, maintain the culture and work environment.

Position: Human Resource Coordinator
Experience Level: Minimum of five (5) years
Education: Desired degrees in the areas of Industrial Psychology, Business Administration, Industrial Engineer, preferably with a Master Degree
Languages: English and Spanish
Requirements: • Excellent skills relating to communications, human relations, negotiations, strategic operational and financial planning and problem solving • A minimum of four years (5) of experience in Human Resource • Must be detail oriented with excellent communication, organizational, interpersonal, and multi-tasking skills • Must be able to maintain a high level of confidentiality • Bilingual, helpful but not required • Solid organizational skills • Strong ability to prioritize tasks • Manage time effectively and work on multiple projects in parallel
Key responsibilities include but not limited to: • Create and maintain new hire and personnel files and enter them into Human Resources Information Systems. • Manage human resources programs initiatives; develop policies and procedures related to human resources activities to facilitate fair and consistent practices throughout the organization. • Provide advice on the interpretation of, or issues related to, employee relations, human resources policies, workforce planning, training and development, performance management, recruitment and selection, compensation and benefits. • Develop and implement short- and long-term human resource strategies, forecasts, budgets, and work plans to ensure programs, services and practices meet the needs of the Corporation and are consistent with the overall organizational objectives. • In collaboration with supervisors and department heads, manage the recruitment process from job description review through candidate letter of offer and beyond. • Process liaison for employee relations questions and concerns, leaves of absence, paid time off, workers compensation, etc.
Skills: • Recruitment experience • Management and review of payroll • Excellent organizational skills • Excellent written and verbal communication skills • Proficiency with the Microsoft Office Suite • Able to think critically and suggest creative solutions

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